Nyår 2010/2011!

Nyårsfirandet här i Barcelona blev ett av mina bästa nyår någonsin!
Men det var nog ingen av oss som hade räknat med det, allting var bara kaos rakt igenom en sväng. Började med att jag tappade min mobil i stengolvet och sen ville inte OK knappen fungera längre. Eftersom den stängde av sig fick jag inte alls igång den då jag inte kunde trycka på OK efter pinkoden. Det hände mitt upp i allt kaos med vart vi skulle kunna skriva ut våra biljetter till Razzmatazz(lite större än bmb;) som vi hade beställt via internet. Allting var ju i stort sett stängt eftersom det var nyårsafton. Tidigare under eftermiddagen hade vi stått i kö ungefär en halvtimme inne på fnac för att komma fram till kassan och inse att det inte alls gick att hämta ut biljetterna där om man inte beställt via dom. GAAH!

Vi försökte på hotellet, men ingen skrivare. Fick reda på ett internetcafé runt hörnet som det borde fungera på, Lina gick iväg när jag så gott som gett upp och kom tillbaka med biljetterna!! Överlyckliga började vi göra oss i ordning fort som tusan för vi hade bokat bord till kl 21 för middag och hade ungefär en timme på oss att bli klara innan vi skulle sitta på baren!
Fort gick det och iväg kom vi i tid! Vi blev positivt överraskade allihop, hade en partypåse på stolen med massa roliga grejer i som hattar, halsband, huggtänder, lösnagel osv... 12 vindruvor för tolvslaget!
Maten var helt okej och stället vi var på helt perfekt! Det var mest äldre par och vi tre, men som dom rockade! Herregud, jag ska också leva som en gammal spanjor. Alla dansade runt efter maten och det bildades tåg genom hela restaurangen som vi också hängde med i. Skrattade så tårarna sprutade och tolvslaget kunde inte bli mer lyckat än det var!!

Ett litet tag efter började vi dra oss tillbaka mot hotellet för att lämna av en del grejer och piffa till oss det allra sista innan vi drog vidare till Razzmatazz. Lite missförstånd längs vägen med att vi inte fick tag i kusin Sofie innan vi åkte dit eftersom hon egentligen också skulle ha varit med!
Tillslut hoppade vi in i en taxi ändå, måste skryta lite nu.. Jag pratade spanska med vår söte lille chaffis hela vägen i stort sett, lät nästan flytande en sväng ;D
Kommer fram till stället och kön är ungefär lika lång som den skulle kunnat gå genom hela Deje kändes det som. Duktiga som vi är ställde vi oss längst bak, hamnade med en del svenskar vi pratade med och kön gick riktigt fort. När vi väl kommer in har vi skrivit ut fel biljetter men vi löste det ändå och sen var vi inne.
Fem olika dansgolv och jag vet inte hur många våningar det var! I biljetten ingick det två öl och en T-shirt, fixade allt ;)
Vi hade hur kul som helst och det var folk överallt, helt fullt! Träffade på ytterligare svenskar där inne och hade världens bästa kväll. 04.45 började vi dra oss för att slippa kö ut eftersom dom skulle stänga kl 06. Helt säkra på att klockan var 05.45 skyndade vi ut.

Efter att väntat på taxi väldigt länge och jag och Lina hade ONT i fötterna var vi tillbaka på hotellet 05.15 och blev besvikna när vi insåg att vi kunde ha stannat och dansat en timme till, haha!
Vi somnade ganska direkt allihop, utan att klia Sofie på ryggen ;P Och vaknade upp runt 12, pigga och glada, laddade för en ny dag :)
Och Camilla, du var saknad hela helgen och är saknad!

  
  


  

  





Kommentarer
Postat av: Sofie

Fiiiifaaan vilken nice resa alltså :D:D Bästa på läänge..! Ååå snart ses vi igen och då blire all in igen, fast i Svergie!! Du är bäst.. LOOVE YOU!

2011-01-04 @ 22:31:43
Postat av: Camilla

Fy faan va kul, Och med fick jag vara också :)



Säger som sofie, nästa gång blir det ALL IN i Sverige ist!

2011-01-04 @ 23:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0