Chokladmuseum!

Jag har verkligen gått och blivit riktig turist här nere sista dagarna.. Kanske för att jag börjar få panik över att vi snart är hemma och jag måste hinna med massa sista saker! Om exakt 2 veckor sitter jag hemma, kommer bli helt underbart och kännas väldigt litet :D

Idag gick jag upp tidigt och tog mig en tur på stan, hittade lite fler julklappar :) Hittade några av dom i en butik jag aldrig varit in i förut, super duper mysig och typiskt att jag upptäckte den så sent! Men jag hann iaf med att handla i den, höhö. Har även sett ut massa saker till mig själv på nike, gillar rean här nere!
Efter ett tag gick jag hem för att äta lite lunch och sen drog jag med mig Jocke till ett chokladmuseum i området el born. Ytterligare ett museum, snacka om vuxenpoäng till oss! Super duper mysigt ställe med massa statyer i enbart choklad, galet!! Fanns även choklad i alla dess former att köpa, var inte speciellt sugen på choklad just då och kom därför inte hem med någon heller. Helt otroligt!
Biljetten in till stället var faktiskt en liten chokladkaka som det stod tiquet på, fräsiga på det där stället alltså. God var den också, så lite choklad fick jag mig iaf ;)
På vägen hem stannade vi till i ett antal butiker, såg hur många som helst jag vill in i så ska gå tillbaka i veckan. Köpte mig iaf två ringar inne på en affär för inga pengar alls. Me gusta!

Kom hem en sväng igen, väldigt rännande på mig idag.. Var hemma ungefär en halvtimme innan jag blev uttråkad igen och satte på mig skorna för tredje gången idag och gick ut en sväng. Är sjukt mkt folk ute på stan här under kvällarna, trångt att ta sig fram och jag blir lika irriterad varenda gång. Även om jag vet om att det är så måste jag ändå ut. Gick in i lite kalas butiker och även en inredningsbutik som va jätte fin.

Nu är jag inne igen och väntar på att Sofie ska sluta och sen ska vi antagligen ut och springa, eller så blir det en promenad. Efter det funderar jag faktiskt på att gå ut och äta ikväll, vi såg en jätte mysig restaurang på en liten gata förut och sen avsluta kvällen med lite spa mys.

Tänk att bara för att jag vet att det är min sista lediga helg här nere blir jag effektiv, vad grejer jag hade hunnit med om jag levt så här varje helg. Hade iofs aldrig orkat med det, behövs mer energi. Skyller på det iaf!

   

   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0