Lång ledig dag tycker vi om

Sov till ungefär 13 idag och sen dess har det varit full rulle. Sofie undrade om jag inte ville med och springa vid stranden och köra styrka på ett ställe längs vägen där dom har som ett litet "gym". Självklart ville jag det, blev powerwalk till stranden eftersom mitt knä inte klarar av asfalt längre och sen löpning i sanden, jobbigt är bara förnamnet. Kommer fram till stället vi ska köra styrka på och där var det bara killar i bar överkropp som själva tyckte att dom va dret snygga, inte riktigt min grej! haha. Men vi brydde oss inte om dom och körde vårt eget, tror inte dom är så vana vid att tjejer kommer och kör där alltså! Sen var det bara att springa hemåt i sanden igen och gå sista biten. Hur gött som helst efteråt men det var tunga ben sista biten..

Kom hem runt 16.30, hoppade i duschen och gjorde mig redo för att gå ut och köpa parfym och mat. Blev kvar inne på Sephora ganska länge och vi fick med oss massa prover hem och precis när vi skulle gå ut sprang en kille som jobbade ikapp och gav oss varsin klubba, snäll personal! :) Dom hade även fått in min favorit blush från NARS så den fick också följa med hem innan den tar slut igen och eye makeup remover.

 

Kom hem igen och Sofie frågade snällt om jag inte kunde klippa henne. Jag fort fram med saxen innan hon skulle ångra vad hon just sagt, haha! Klippte topparna på henne och hon verkade nöjd efteråt också. Himla tur det eftersom vi bor under samma tak, kunde ha blivit jobbigt annars :P
 


Dagens händelse: Glömde ju skriva att jag vaknade till av att det ringde på dörren. När vi öppnar är det en tant som höll på och städa över oss som börjar prata i fullt fart på spanska. Självklart bara jag, Camilla och Sofie hemma som kan minst spanska av oss och vi bara gapar och förstår ingenting. Får henne att förklara igen, vi hängde med på att det hade någonting med kläder att göra och att det var någonting som kom uppifrån men vi kunde inte koppla ihop det till någonting. Slutade med att vi tog in henne i lägenheten och ut på balkongen, men det var ju fel. Det hon hela tiden hade försökt förklara var att hon städat lägenheten över oss och tappat ner trasan genom fönstret så den hamnat precis utanför vår lilla toalett. Har nämligen ett fönster ut där och öppnar man så ser man ner i tvättstugan till grannen under. Där hängde det en trasa hon tappat, vi hämtade en mopp och fiskade upp trasan och tanten var glad igen. Lite komiskt faktiskt!


Ligger inne på mittt och Camillas rum nu och bara latar mig och äter nybakade scones! Tänkte fortsätta så resten av kvällen också :)
Fick även reda på idag att Morfar och Kerstin också blir med hit i december, hur kul som helst! Det händer någonting positivt iaf :)

Bamsekramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0