Trådlöst internet!!!

Vi har nu äntligen fått trådlöst internet! Kan sitta på rummet och prata med alla hemma på skype nu och bara få va ensam under tiden. Ni kan ju gissa hur nöjda vi är!

Har hänt massa saker sen jag skrev sist, mest jobb men har hunnit med frisörbesök och lite andra grejer också. Har även fått ytterligare tråkiga besked hemifrån. Jag har sagt det förut och säger det igen, vi bryter ihop och kommer igen, right?
Börjar med det lite roligare:
Jag Jessica Johansson har varit till en frisörsalong där dom enbart pratar spanska och klippt mig + färgat håret! Helt själv fick jag gå iväg också för det var ingen annan som hade tid att bli med, lärde mig frasen att jag har bokat tid för klippning 13.30 på vägen dit. Så tänk er själva hur nervös jag var för att förklara vilken hårfärg jag ville ha och hur jag ville klippa mig på spanska? Har varit där en gång tidigare så hon som skulle klippa mig visste vilken färgkarta jag ville kolla på så då var det ett problem ur världen. Jag pekade på en färg och dom blandade ihop. Sen är dom ju inte direkt snabba i detta land, tar allt lite som det kommer. Satt och väntade en halvtimme på att dom skulle börja med mig. Hon hade ungefär tre andra kunder samtidigt också, stackarn sprang livet ur sig! Jag var för trött för att va sur och hur skulle jag kunna förklara det på spanska ens? så jag va bara tacksam för att hon kom och färgade håret på mig tillslut. Vi sa inte så mycket under tiden, fick inte fram en enda mening och hade hon svarat hade jag bara sett ut som ett stort frågetecken ändå. Var väldigt nervös under tiden jag satt med färgen i för håret såg möörkbrunt ut, nästan svart! Men det var bara så det såg ut för färgen blev nästan den jag ville ha, är lite mörkare i håret igen(nu kommer inte utväxten synas lika väl och jag kanske slipper färga håret här nere en gång till:) höhö. Tjejen som tvättade håret gav mig massage också så jag höll verkligen på att somna! Väl klar med det började jag fundera på hur jag skulle förklara att jag bara ville klippa det slitna? Dom frågade om jag skulle klippa mig också, YES tänkte jag som fattade vad hon sa, och sen drog hon igång och jag fattade ingenting. Fick fram att jag ville klippa av jätte lite och visade med hjälp av håret. Tack gode gud för teckenspråk ibland! Som alltid tycker jag att hon klippte av lite för mycket hår även om jag vet att det behövdes. Hur som helst, jag är nöjd och jag fick fram allt jag ville trots min kassa spanska :D

Har också hunnit bli beroende av Grey's anatomy sen jag skrev sist. Jag och Sofie låg uppe till 03 i natt och bara möljde avsnitt efter avsnitt. Även nu ikväll när jag jobbat har vi kollat, alla i huset är helt fast i serien. Jag har sett 14 avsnitt på två dagar, alltså har jag inte gjort annat än kollat på tv i stort sett!
Hann med en snabb sväng till basketplan förut, jag och Sofie spelade lite. Faktiskt riktigt kul men sjukt svårt! Insåg båda två att vi inte alls va så bra som vi trodde, så nu kommer det nog bli några timmar att spendera där också. Måste ju hitta på någonting att göra när man har ledig tid över.
Denna helgen går jag och min sambo om varandra hela tiden och det är ju inte jätte roligt! Vi får ta lite kvalitetstid nästa vecka och hitta på någonting, antagligen någonting onyttigt som att köpa efterrätt eller godis ;)

Annars har jag inte hunnit med så mycket mer än jobb. Längtar till nästa helg då jag kommer va ledig två dagar i rad!
  




Det jobbiga är att innan jag åkte ner hit hade jag två hundar kvar hemma som båda lovade mig att dom skulle finnas kvar när jag kommer hem. Igår fick dom ta bort Buster också så nu har jag helt plötsligt ingen. Jag mår så dåligt över att jag sitter här helt hjälplös och inte kan göra någonting, inte ge dom hemma en bamsekram när dom som mest behöver det. Och nu får det va nog med dåliga nyheter hemifrån för jag orkar inte bryta ihop och komma igen hur många gånger som helst här nere! Det får va nog nu för jag orkar inte med mer.. Kommer va så tomt att komma hem utan dom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0