Lyckligt slut tillslut ändå!

Lite halv dålig uppdatering men nu är jag tillbaka!

Igår: Jag och Sofie skulle ut och springa en sväng. Bestämde oss för att vi skulle börja gå i högt tempo till och börja med och vi hade inte riktigt bestämt vart vi skulle springa heller. Slutade med att vi gick upp Carrer De Mutaner(säger inte er någonting jag vet men måste komma ihåg själv, haha) och bara gick så långt rakt upp det bara gick, efter ett tag kom vi fram till att när vi ändå kommit så långt på gatan kunde vi lika gärna fortsätta upp mot Tibidabo. Finns tivoli och mysiga restauranger där uppe och alla rika spanjorer bor där så ni kan ju tänka er husen! Men hur som helst så ligger det en braaa bit hemifrån, ungefär milen. Och det är enbart uppför, så nu ni har vi tränat rumpa med långa steg uppför! Jag ska ta kort imorgon när det fortfarande är ljust ute så ska ni se hur långt bort det verkligen är. Kan inte förstå att vi har varit uppe i bergen och sprungit när jag tittar ut här nu :P Det är verkligen super duper fint där uppe och vilken utsikt, herregud vad fint det var! Vi orkade inte riktigt hela vägen upp till nöjesparken men dit ska jag och åka karuseller någon dag!
Sen sprang vi hela vägen hem och det i högt tempo, båda två fick världens energi efter utsikten och av att få va i lite skog!! Gjorde även min dagliga dos av situps(försöker iaf varje dag) så igår var vi hurtiga!

Kom hem och hade lite mys med min andra hälft, snart byter vi rum här och blir särbo på riktigt!


Idag då, gick och handlade efter jobbet. Massa mat och två små julklappar till mina småttingar. Och dom två julklapparna gjorde så det blev väldigt pinsamt i kassan för mig! Jag hade inte tillräckligt mkt pengar på kortet. Hade fört över lagom med pengar för att jag skulle kunna handla och hade inte tänkt köpa några julklappar idag och sen skulle jag köpa med lite grejer hem till lägenheten + att Sofie va med mig så jag tog med hennes två små grejer hon skulle handla också så skulle jag få pengar efter det istället för att krångla massa! Så där står jag och ser att summan blir 42€ och så mkt hade inte jag på kortet, TACK GODE GUD för att jag hade kontanter på mig också så det löste sig ändå. Pinsamt om jag hade fått ta bort någonting för att jag inte hade råd och ni kan ju tänka er kön en torsdag eftermiddag när dom flesta ska handla för helgen och alla turister som kommer över helgen ska handla på sig lite grejer.
Jag har iaf två perfekta julklappar till godismonstren(eftersom jag vet att dom ändå inte läser detta så kan jag ju avslöja så mkt iaf, råkar nämligen veta att jag har en rätt nyfiken pappa och millan som läser)

Nu ska jag ut och springa en liten tur med Sofie igen och sen ska vi ha lite spa kväll här hemma innan det blir sängen. Camilla är ute och roar sig med Evven och Malin, hänger på dom i helgen jag också men idag fanns det inte riktigt ork till att springa i affärer :)

En jobbdag kvar innan helg, denna veckan har gått riktigt fort! Enda inbokade i helgen är linbanan och jag hoppas verkligen inte att den är avstängd pga vind!!



Hasta luego!


(Skrev allt det här igår men tydligen har det inte gått att se. igår var för övrigt torsdag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0